Alla inlägg under december 2008

Av L - 10 december 2008 00:45

Leker Liv 00:28 natten till onsdag
Målar glada ansikten som jag kan bära imorgon

Fast Glöden har stelnat så den kulören får saknas
Ersätter den med Duktigheten för de påminner en aning om varandra
om man inte tittar efter

Det är lite kallt att måla på vintern
Fingrarna stelnar liksom
Alltför lätt blir det grinande Clowner
som doftar Ironi


***Saxat från min poeter.se***

Av L - 8 december 2008 08:18

Måndag igen! En vecka sen jag skrev (nå´t vettigt) här. Förvisso säger väl det jag skrivit det mesta.  =(


Denna förbannade julen! O detta eviga gråa mörker. Kan räcka för att få den mest stabila av varelser ur led. För oss som inte tillhör den kategorin är det rena giftet.


Och tomten tappar sitt fina skägg och finner det inte åter.

Då skrattar alla barnen högt men Lasse liten han gråter

som bara en Lasse kan för han tror på tomten, han!



När festen är slut går man ut på stan och blåser i papptrumpeter.

Och julefrid över nejden rår, som det så vackert heter.

Och tomten är full som ett as. Se det var ett riktigt kalas!



Nästa år kommer han igen, säger barnen, och då får vi klappar av 'en.

Men tror dom det så tror dom fel för igår blev han lagd i graven.

Slå i mera öl och mjöd! Jultomten är faktiskt död.God jul!

                                           - ur Cornelis "Jultomten är faktiskt död"


...

Av L - 5 december 2008 00:18

Kan någon väcka mig från det här livet??? Snälla - jag orkar inte mer!

Av L - 1 december 2008 20:40

 Bara lite poesi här idag. Händelselös måndag...


Vi föddes inte med napalm brännande
frätande vår längtan bortom smärtans gräns
Det är vår rädsla som brinner
bränner förnuft och mod till benblankt

Barnafadern föddes inte till förfall skämmandes
skrämmandes när begäret sliter förnuftet
Det är hans rädsla som föder
göder tvånget att bedöva

Jag föddes inte i ångest vakande
vandrande i utkanten av Livet
Det är min rädsla som kedjar
vädjar duckar för fler slag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards