Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Trodde...

Av L - 21 november 2008 11:55

Jag trodde jag var lämnad att dö. Bortglömd av Lyckan.

Instängd i dig… mig… eller det mellan oss som skulle vara Vi men hade blivit ruttet och förgiftat.

Egentligen var jag aldrig det. Lämnad alltså. Det var det värsta. Jag hade lagt mig där själv och väntade på att tiden skulle ta slut. Men jag förstod det aldrig då. När du andades in ångorna av Förintelsen kunde jag släppt din hand. Istället för att låta giftet vandra från din hand till min. Sluta sig runt mitt hjärta...


Det band som fanns mellan oss är söndertrasat. Sönderstucket av vassa kanyler, fruset av snö och solkat av förhoppningar som skrumpnat som daggmaskar kvar på gatan dagen efter regnet. Finns kvar som Kärlek men inte längre som ett Vi. Jag tror du ser det du med. Dina ögon ser trots att du inte vill släppa det in i ditt medvetande.


Trots rastlöst vandrande har musklerna förtvinat. Närapå glömt skratt och Liv. Men  något har påmint mig och jag vill inte ligga kvar längre. Jag har rest mig. Tänker andas.


Så låt mig gå...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 8 maj 2011 09:12

...just min gamla blog här. Undrar om det är intressant eller sorgligt att jag slutade skriva när måendet inte längre var som ett rusande tåg. Eller... ja... under kontroll rusande åtminstone =)   Undrar om man är stabil trots att inget är ombygg...

Av L - 10 december 2008 00:45

Leker Liv 00:28 natten till onsdag Målar glada ansikten som jag kan bära imorgon Fast Glöden har stelnat så den kulören får saknas Ersätter den med Duktigheten för de påminner en aning om varandra om man inte tittar efter Det är lite kallt att måla...

Av L - 8 december 2008 08:18

Måndag igen! En vecka sen jag skrev (nå´t vettigt) här. Förvisso säger väl det jag skrivit det mesta.  =(   Denna förbannade julen! O detta eviga gråa mörker. Kan räcka för att få den mest stabila av varelser ur led. För oss som inte tillhör den kate...

...

Av L - 5 december 2008 00:18

Kan någon väcka mig från det här livet??? Snälla - jag orkar inte mer!...

Av L - 1 december 2008 20:40

 Bara lite poesi här idag. Händelselös måndag...   Vi föddes inte med napalm brännande frätande vår längtan bortom smärtans gräns Det är vår rädsla som brinner bränner förnuft och mod till benblankt Barnafadern föddes inte till förfall skämmandes sk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards