Alla inlägg under september 2005

Av L - 25 september 2005 01:13

...kloka ord jag sprang på:

Att skratta är att riskera att verka löjlig...
Att gråta är att riskera att verka sentimental ...
Att sträcka ut handen mot en annan människa är att riskera att bli involverad...
Att uttrycka sina känslor är att riskera att visa upp sitt rätta jag...
Att lägga fram sina ideal, sina drömmar inför en publik
är att riskera att förlora dem...
Att älska är att riskera att inte bli älska tillbaka...
Att leva är att riskera att dö...
Att hoppas är att riskera att bli förtvivlad...
Att försöka är att riskera att misslyckas...

Men...

Risker måste tas, för den största risken man kan ta i livet är att
är att inte några risker alls.
En människa som inte riskerar någonting gör ingenting, har ingenting
och är ingenting.
Hon kanske undviker lidande och sorg, men hon kan inte
lära, känna, förändras, växa, älska, leva.
Kedjad av sina säkerhetsföreskrifter blir hon en slav -
hon har förverkat sin frihet.
Bara en människa som tar risker är fri.

Våga - Vinn ibland


*Överfört från gammal blog - inlagt här 13/10 2008*

Av L - 3 september 2005 22:27

...att Livet är som vanligt... Innan allt. Lyckas inget vidare faktiskt =S
Saknar ändå...
Men överlever. "Tiden läker alla sår" säger de som säger sig veta, så jag antar att de har rätt.
Och något mycket viktigt - jag är tacksam över att ha blivit väckt. Ingen vill väl gå halvt sovande genom Livet??

Men trots det - orden "Lita på mig" kommer aldrig betyda detsamma igen...


****************************'
Vi samlar våra tårar
I en flaska av kristall
Som vaccin mot Sorgens smärta
Dricks sen drycken salt och kall
Ty när mänsklighetens murar revs
Och Tilliten försvann
Av rädsla för Sveket
Slogs alla man mot man

//Ur "Evighetens folk" - en låt jag skrev för länge sen...
*****************************'

....Spelar musik - för där rymms Livet!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2005 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards