Alla inlägg under november 2008

Av L - 29 november 2008 02:14

Spar dina krafter Lilla Flicka
Du lär behöva dem om du skall komma igenom dagen.
Du måste hålla dig i rörelse om du inte skall stelna
frysa fast i din egen smärta
Som en staty i den sjö de kallar Livet

Se som det snöar över Livets sjö idag
trots att det går mot sommar

om jag kan se flingorna falla (frågar du Lilla Flicka)
Nej, men jag kan se dem i dina ögon där ditt hjärta speglar sig
och jag kan känna vinterkylan från din kropp

Så spar dina krafter Lilla Flicka
men håll dig i rörelse

vandra...
vandra...

Av L - 25 november 2008 00:30

...på Undergångspoesi och vältrande i Ångest och kyla
Vill inte skriva om sorgen jag ser i dina ögon

vill skriva om hettan inom mig när du suger in min blick i dina ögon
vill skriva om lusten som föder lusten att leva

Jag vill leka kurragömma med Livet och Kärleken
av den enkla anledning att jag kan

vill delta i leken istället för att sitta i ett hörn och se på
för jag har insett att jag inte kan falla längre

Länge har jag överlevt
Nu tänker jag leva

Av L - 21 november 2008 11:55

Jag trodde jag var lämnad att dö. Bortglömd av Lyckan.

Instängd i dig… mig… eller det mellan oss som skulle vara Vi men hade blivit ruttet och förgiftat.

Egentligen var jag aldrig det. Lämnad alltså. Det var det värsta. Jag hade lagt mig där själv och väntade på att tiden skulle ta slut. Men jag förstod det aldrig då. När du andades in ångorna av Förintelsen kunde jag släppt din hand. Istället för att låta giftet vandra från din hand till min. Sluta sig runt mitt hjärta...


Det band som fanns mellan oss är söndertrasat. Sönderstucket av vassa kanyler, fruset av snö och solkat av förhoppningar som skrumpnat som daggmaskar kvar på gatan dagen efter regnet. Finns kvar som Kärlek men inte längre som ett Vi. Jag tror du ser det du med. Dina ögon ser trots att du inte vill släppa det in i ditt medvetande.


Trots rastlöst vandrande har musklerna förtvinat. Närapå glömt skratt och Liv. Men  något har påmint mig och jag vill inte ligga kvar längre. Jag har rest mig. Tänker andas.


Så låt mig gå...

Av L - 16 november 2008 23:42

...så hur det blir med poesin o kladdandet får visa sig...


Tids nog...

Av L - 16 november 2008 20:22

...över ön. Den Vackra som inte klarar hålla masken i skenet av tristessen. En söndag som håller andan inför morgondagens resa. Men nu är det snart över! 3 dagar till rättegången o syret i luften som efteråt kommer gå att andas.

Det är mitten av november. Inte mer med det. För de flesta...



Av L - 15 november 2008 02:36

Vakna nätter tickar långsamt när Ensamheten tittar på.

DU skrämmer mig. För att du väcker Längtan som jag packat in och gömt.

JAG skrämmer mig för att jag står kvar med Sårbarheten i famnen och möter din blick. Trotsar rädslan att inte räcka till. Paralyserad som kaninen i billyktan.

Erfarenheten skrämmer mig för att den hånskrattar mig i ansiktet och vrålar "Jag vet hur det blir. Jag vet"


Mest kanske Rädslan skrämmer...?


Drivkraften: Chanserna är små - men fan så mycket mindre om jag inte försöker alls. Låt tiden utvisa. 

Av L - 14 november 2008 00:51

...bestämma själv vad jag tycker o tror!

Jag vill tycka det är enkelt att somna på kvällen, bara av den enkla anledningen att solen gått ner. Inte sprätta runt som en rastlös varulv i ljuset av fullmånen.


Jag vill tycka att det är intressant att läsa Gotlandstidningen. Inte sukta efter Poetiska djup som bygger sprickor i viljan att Leka Vardag.


Jag vill tro att Kärleken är den stolta Varelse jag sett på film. Som sprider leenden och Lycka och dansar bort med oss över rosa sockervadd. Inte vara en galen vildkatt som klöser sig fast på ryggen och lämnar röda strimmor i tunn hud.


Jag vill klappa vildkatten i nacken och höra den spinna. Inte vara för rädd för att bli klöst.


Jag vill tro på Tomten igen.


Jag vill duga som jag är.


...aldrig tappa Magin... 




Av L - 12 november 2008 07:51

...ta-tag-i-massa-saker-dag. Hoppas advokaten är tbx så jag får ordning på nästa veckas utflykt =S  Julbordplanering. Se till att KarlJäveln som sålde bilen till mig köper tillbaka den. Fattar inte vad exakt det ska va så svårt med att bara göra som man sagt?? Säger jag något så står jag för det sen - enklare än så kan det väl inte bli? Inga arga, besvikna eller förvirrade människor - o inget dåligt samvete heller för den delen... 

Onsdag är gymdag. Önskar jag hade lika trevligt sällskap varje gång som sist =) Men man kan ju inte få allt. Tyvärr...


Dagens citat:  Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting   //Nalle Puh (förmodligen världens smartaste manliga varelse)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards